Lütfen bekleyin..
  • Ana Sayfa
  • 6°C
    20 Aralık 2014 06:26
  • Sitene Ekle
  • RSS

Doç. Dr. Murat Kara

Akciğerde su toplanması ne demektir?

18 Kasım 2011 11:18

 

Halk arasında akciğerde su toplanması olarak bilinen durum aslında göğüs içerisinde fakat akciğerlerin dışında sıvının birikerek, akciğerlerin genişlemesine ve solunuma engel olduğu bir tablodur. Sıvı, göğüs duvarının iç kısmında bulunan zar ile akciğerin yüzeyini kaplayan zar arasındaki boşlukta birikir.

 

 

Sıvı nasıl oluşur?

Bu boşlukta normalde sürekli oluşan ve emilen sıvı denge halindedir.  Bu denge genellikle iki nedenle bozulur. İlk neden, özellikle kalp – böbrek yetmezliği tablolarında gözlenen basınç dengelerinin bozulması ve buna bağlı olarak sıklıkla sarı renkte sıvı oluşumudur. Diğeri ise zatüre sonrası görülen yine koyu sarı renkte ya da özellikle kanser hastalarında gözlenen damar geçirgenliğinin artmasına bağlı olarak gelişen kanlı sıvı birikimidir.

 

Tedavide neler yapılır?

Sıvı birikimi kalp-böbrek yetmezliği sonrası oluşmuşsa öncelikle bu organların yetmezliğine yönelik tedavinin uygulanması gerekir. Sıvı çok fazla ise kateter veya göğüs tüpleri kullanılarak boşaltılır.

Kanserli hastalarda ise sıvının boşaltılarak tekrar oluşmasını engellemeye yönelik olarak akciğer ve göğüs duvarında bulunan zarların birbirine yapışmasını sağlamak amacıyla tedaviler uygulanması gerekir. Bu yöntemler kapalı endoskopik yöntemlerle yapılan pudra uygulaması veya zarın soyulması işlemleridir. Göğüs içine verilen pudra bir yangılanma oluşturarak zarların birbirine yapışmasını sağlayarak sıvının birikebileceği potansiyel boşluğu kapatır.

Tedavi yöntemlerinin başarı oranları nasıldır?

Pudra, sıvıyı boşaltmak amacıyla göğse takılan bir göğüs tüpü ya da kateterden de verilebilir. Fakat bu yöntemle başarı oranı % 60-70 civarında iken endoskopik pudra uygulaması ile aynı oran % 80’lere ve hatta endoskopik olarak zarın soyulması ile de              %’ 90’lara kadar çıkar.  

  • Bu haberi paylaşın:
YORUM YAZ
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar (0)
nalan ucar
20-06-2014 07:06
Anneminde akcigerinde su var nefes alırken cok zorluk cekiyor
aslı
19-06-2014 17:06
sayın hocam. dedem 3 yıl önce bypas oldu bypasdan sonra öksürük başladı öksürük yüzünden göğüs kemiği tutmadı tekrar ameliyat ettiler sonra kontrole götürünce bakmadılar. ama hala annemin öksürüğü geçmedi sonra koah dediler göğüs hastanesinde 10 gün kadar tedavi oldu. şimdi ise akciğer kanseri dediler ameliyat edemeyiz dediler ışın tedavisi yapıcaz dediler ama ışın tedavisi yapabilmemiz için ciğerdeki sıvıyı boşaltmamız gerek dediler. dedemin acı çekmesini istemiyorum ne önerirsiniz yardımcı olurmusunuz bu arada dedem 68 yaşında önceden sigara kullanmış ama çok oluyo bırakalı
Bekir Yeğnidemir
12-06-2014 14:06
BY PAS ameliyatım sonrasında (ameliyattan 3 ay sonra)yürürken nefes alma sıkıntılarım başladı. Sol Akciğerim su toplamış denildi.İdrar söktürücü İlaçla
tedavi yapıldı ama sonuç değişmedi. Her ay tomoğrafi çekerek kontrol edeceğiz denildi.doğrusu bana pek te inandırıcı gelmiyor. Ne önerirsiniz?SAYGILAR.
cansu su
03-06-2014 06:06
dedemin akcigerinde su toplanmis bilincsizz yatiyormus sanirim zaturreden olmali.. bu durumda ne yapilir durumu da baya bir kotuymus :(???????
ozge durgut
28-05-2014 23:05
Kayınvalidem meme kanseri.akciğeri su topladı dedi doktorlar ama hala suyu almadılar.ayrıca kalp kapakçığıda hava kaçırıyormuş bu neden olur kanserle ilgilimi
dilek modaoğlu
05-04-2014 19:04
slm annemin böbreklerinde sorun vardı diyaliz uyguladılar geçici diyaliz dendi ama yogun bakıma aldılar ve nefes alamamaya başladı solunum cihazına bagladılar ve tüp te var ciğerleri su toplamış dört saat diyalizde kaldı dört kilo su boşalttılar ertesi gün yine topladı ve altı saat diyalizle su boşmaları gerektiğini söylüyolar napabilirim annem için nolur bi akıl verin bursa devlet hastanesinde DOKTORU burak canver.
Yeliz B.
25-03-2014 12:03
murat kara istanbul kanuni sultan süleyman hastanesi göğüs hastalıkları bölümünde. çok iyi alanında uzman bir doktordur. bende kendisinin hastasıyım
recep cetin
10-03-2014 11:03
Benim akcigerimde. Su topladi zature teshisi.kodular suyu bosaltilar kapali ameliyat yaptilar.ama.akcigerimde zar olusmus yine ameliyet gerekiyomus bazi.doktorlar ameliyata gerek yok.diyor .bakalim sonuc nr olcak
recep cetin
10-03-2014 11:03
Benim akcigerimde. Su topladi zature teshisi.kodular suyu bosaltilar kapali ameliyat yaptilar.ama.akcigerimde zar olusmus yine ameliyet gerekiyomus bazi.doktorlar ameliyata gerek yok.diyor .bakalim sonuc nr olcak
DENİZ S.
04-03-2014 12:03
ANNEM İZMİR'DE YAŞIYOR BİR HAFTADIR ÇEKUP LARI VARDI.ÇEK-UP SONUÇLARI ALINMADAN DAHA ANNEM TEPECİK SSK ACİLİNE KALDIRILDI BİŞEYİ YOK DENİLDİ SONRA TEKRAR FENALAŞTI ŞUAN CİĞRELERİ SU TOPLAMIŞ DURUMDA ONKOLOJİ HASTASI DA OLDUĞU İÇİN KORKUYORUZ AKCİĞER KANSERİ OLASILIĞI NE MEAK EDİYORUM...:((
Linkler
Gazete Manşetleri
Namaz Vakitleri
    İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
    05:4407:1812:0914:2516:4718:14
Anket
    Sizce son zamanlarda sürekli yenilen Türk Milli Takım Teknik Direktörü Fatih Terim istifa etmeli mi?
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=